چگونه به کمک محتوای بصری محصولات دیجیتال را بفروشیم؟

محصولات دیجیتال سال به سال محبوب‌تر می‌شوند: فیلترهای فتوشاپ، برنامه‌های جدید، نرم‌افزارها و کتاب‌های دیجیتال رایگان. این‌ها همه از ضروریات یک حرفه‌اند که برای بازاریابی اهمیت بسیاری دارند.

اما کسب ‌و کارهای کوچک هنوز فکر می‌کنند که محصولات دیجیتال یک راز سر به مهرند. برای یک رستوران محلی، یک عتیقه‌فروشی یا مکانیکی ممکن است درک چنین چیزی سخت باشد که این محصولات چیستند و به چه کاری می‌آیند. اگرچه بسیاری از ما هر روزه از ابزارهای دیجیتال استفاده می‌کنیم ولی بسیاری از مردم هنوز احساس می‌کنند که تکنولوژی چیزی دور، سرد و غیر انسانی است.

محصولات دیجیتال در دیجیتال مارکتینگ

در طرف دیگر برای فروش محصولات دیجیتال باید سعی کنید که خیلی تصویری، ملموس و حسی عمل کنید تا فاصله و فقدان حضور فیزیکی محصول را از میان بردارید. چطور می‌توانید محصولات دیجیتال را با محتوای تصویری بفروشید؟ یکی از این ۷ ترفند را استفاده کنید.

۱٫  عکس‌های فوق‌العاده

برای فروش این محصولات لازم است که از راه فریبنده‌ای به مشتریان خود نشان دهید که محصولتان چیست و چه کارایی‌ای دارد. مثلاً طرح جلد کتاب‌ها معمولاً نکته‌ی مهمی در فروششان به حساب می‌آیند.

اگر محصولتان یک ابزار تصویری است، از تصاویر مختلف استفاده کنید تا نشان دهید که محصول به چه کاری می‌آید. اگر محصولتان تصویری نیست، در مورد این فکر کنید که چگونه عکس‌ها می‌توانند در مورد مشخصات و کارایی‌اش توضیح دهند.

اگر مطمئن نیستید که از کجا باید شروع کنید، به سوال‌های زیر فکر کنید:

– محصولتان را چطور معرفی می‌کنید؟

– محصولتان را با کدام شی یا خدمات در زندگی روزمره برابر می‌دانید؟

– ماجرای ساخته شدن محصولتان چیست؟

– آیا این امکان را دارد که بتوان آن را تصویری کرد؟

دقت کنید که در این مسیر نکته‌ی «نگویید، نشان بدهید.» را مد نظر قرار داده و از رنگ‌ها برای برقراری ارتباط استفاده کنید. بسیاری از مردم به مواردی با رنگ‌هایی آبی، سبز و بژ وابسته‌اند. برای انتخاب رنگ درست به این فکر کنید که می‌خواهید وقتی خریدارانتان به محصولات شما فکر می‌کنند، چه احساسی داشته باشند.

۲٫ از کاستوم گرافیک استفاده کنید

استفاده از عکس‌های موجود دراینترنت کاربردی است، اما آن‌ها توضیحات محصولتان را به صورت ویژه  و خاص برای شما تعریف نمی‌کنند. در ضمن، مردم وقتی یک عکس را بیش از یکبار می‌بینند، فوراّ تشخیص می‌دهند. شاید ما راجع‌به این تکرارها آگاه نباشیم اما باید نسبت به استفاده از آنها حساس باشیم. این مسئله به خصوص در مورد تبلیغات مجازی بسیار مهم است.

هر چند وقت یکبار تبلیغی را می‌بینید که از عکسی بسیار آشنا و تکراری استفاده کرده باشد؟ تهیه‌ی عکس یا تصویرسازی‌های تک برای محصولات دیجیتالتان بسیار حیاتی است و اعتمادسازی برندتان را افزایش می‌دهند و باعث می‌شود که خریداران ترغیب شوند تا روی لینک شما کلیک کنند؛ پس خلاق باشید اما عجیب نه. درضمن اگر از فیلترهای خاصی برای ویرایش عکس‌ها استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که قابل فهم و خوانا باشد.

۳٫ نمودارهای اطلاعاتی و جدول‌ها را به پست‌هایتان اضافه کنید

وبلاگ می‌تواند این امکان را به شما بدهد تا اخبار محصولات جدیدتان را با مشتریانتان به اشتراک بگذارید. برای این که نشان دهید دارید در مسیر کاری‌تان درست پیش می‌روید، از اطلاعات به‌روز و ویژه‌ی خودتان استفاده کنید. حتی می‌توانید تصاویر چندگانه را در پست‌هایتان به کار ببرید.

در واقع عکس بیشتر، یعنی به اشتراک‌گذاری بیشتر. محتواهای تصویری همیشه تأثیرگذاری بهتری بر خوانندگان دارند و باعث می‌شوند که مخاطب باور کند تحقیقات و داده‌های شما قابل قبول‌تر و معتبرترند.

هم ‌زمان با استفاده از نمودارها و جداول باید روی نحوه‌ی انتقال اطلاعاتتان هم کار کنید. در نمودارها فقط اطلاعات مهم می‌آیند و همین‌ها هم باید ساده و مختصر گفته شوند. نگذارید که مخاطبتان با حجمی از اطلاعات سردرگم شود و اجازه بدهید عکس‌ها همه‌چیز را آسان‌تر کنند.

علاوه بر این، عکس‌های اختصاصی و جدید این پیام را به مخاطب انتقال می‌دهند که با موضوع تازه‌ای روبه‌رویند. تصویرسازی‌های دیجیتال، اینفوگرافی‌ها و جداول جزو مناسب‌ترین انتخاب‌ها هستند؛ چون که می‌شود سایزهایشان را تنظیم کرد. عکس‌های کوچک زودتر بالا می‌آیند و به سرعت باز می‌شوند و بر سئوی سایت نیز تأثیر می‌گذارند.

۴٫ ایمیلتان را فعال نگه دارید

همه می‌دانند که ایمیل مارکتینگ یکی از مؤثرترین راه‌ها برای فروش است. البته به خاطر محبوبیت ایمیل‌ها، دیده شدن و ماندن در اینباکس مشتریان کاری دشوار است. برای دیده شدن در میان ایمیل‌های دیگر می‌توانید از اینفوگرافی‌های مرسوم استفاده کنید.

شما می‌توانید از اینفوگرافی در موارد زیر بهره ببرید:

– در مورد محصولتان داستان بگویید.

– فرایند ساخت محصولتان را مرور کنید.

– محصولتان را با محصولات رایج مقایسه کنید.

۵٫ از اینفوگرافی استفاده کنید

می‌توانید یک اینفوگرافی کوچک درست کنید که نحوه‌ی کار محصولتان را شرح بدهد.

مورد دیگری که در ایمیل‌ها خوب جواب می‌دهد، GIF ها هستند. شما می‌توانید یک اینفوگرافی متحرک بسازید که نشان‌دهنده‌ی اطلاعات متغیر است یا GIF بسازید که مشتری را ترغیب کند تا عمل خرید یا عضویت و… را انجام دهد.

ایفنوگرافی در محصولات دیجیتال

  ۶٫ شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

نکته‌ی برجسته و محبوب در فضای مجازی استفاده از موضوعی است که باعث برقراری ارتباط متقابل و به اشتراک‌گذاری می‌شود: استوری‌ها، پست‌های چندعکسه، کپشن‌ها و ویدئوها  کمک می‌کنند که شما محصولتان را به صورت چند وجهی معرفی کنید.

مردم معمولاً وقت زیادی در فضای مجازی نمی‌گذارند. پس لازم است که شما عکس‌هایی بسازید که قابلیت دست به دست شدن بالایی را داشته باشند و بازدیدتان را افزایش دهند.

۷٫ شبکه‌ی ارتباطی خود را گسترش دهید

در سوشال مدیاهای مختص به کسب‌ و کارها و معرفی محصولات دیجیتال فعالیت داشته باشید. مثلاً در جایی مثل لینکدین که مخصوص کسب و کارهای حرفه‌ای و کاری است. فضایی که شما بتوانید به شیوه‌ای درست و با امکانات مناسب محصولات خود را به همکاران یا اهالی حرفه‌‌ای معرفی کنید. این بین در کنار موارد دیگر از صداها نیز استفاده کنید. قدرت محتوای صوتی را فراموش نکنید.

 

 

فهرست