بروشور دو لت یا سه لت؟

بروشور دو لت یا سه لت؟

بروشور دو لت یا سه لت؟

چاپ بروشور تکنیک مهمی در تبلیغات چاپی است. استفاده از این آیتم زمانی هوشمندانه و حرفه‌ای به نظر می‌رسد، که با کسب‌وکار شما هم‌خوانی داشته باشد و بتواند مخاطب را درگیر کند.

اولین قدم در زیبایی بصری بروشور انتخاب نحوه‌ی تا خوردن آن است که پیام شما را تأثیرگذار و برجسته ارائه دهد. بروشورهای ۲ لت و ۳ لت جزو پرکاربردترین قطع بروشورها هستند. موارد زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

کاربرد بروشور ۳ لت :

مناسب برای تصاویر به هم ‌پیوسته، مطالعه‌ی راحت، ارائه‌ی محتوای تصویری مثل نقشه‌ها و اینفوگرافی‌ها است. ۳ لت ‌ها بروشورهایی کاملاً متداول و همه ‌پسندند.

به خاطر سایز مناسب و کوچکش معمولاً برای قرار داده شدن در پاکت یا جیب لباس مناسب بوده و وقتی که به طور کامل باز می‌شود، تمامی اطلاعات قابل رؤیت‌اند.

در چاپ بروشور اندازه ۳ لتی‌ ها خیلی راحت هم در قفسه‌ی بروشورها در ویترین‌ قرار می‌گیرند.

چاپ بروشور

کاربردی برای انتقال محتواهای طبقه‌بندی‌شده:

بروشورهای ۳ لت وقتی که باز می‌شوند، اطلاعات موجود در آن‌ها گام به گام نمایش داده می‌شود. این ویژگی  به شما امکان می‌دهد که طراحی خاص خودتان را برای ارائه‌ی اطلاعات به صورت بخش به بخش داشته باشید.

انتخابی محبوب و شناخته‌شده:

از آن‌جایی که این مدل نوع رایجی از چاپ بروشور است که بیشتر مردم با آن‌ آشنایند، می‌توانید مطمئن باشید که مخاطب موقع دریافت اطلاعات و خواندن بروشور گیج نمی‌شود و همه‌چیز طبق چیدمان و طراحی شما دیده می شود.

معایب بروشورهای ۳ لت:

بروشور ۳ لت برای محتوای عکس‌محور مناسب نیست؛ چون به خاطر نحوه‌ی تا شدنش ممکن است عکس‌ها را نصف کند. اگر عکس‌های بزرگ در میان خط تاها جانمایی شود نیز، تصویر ناقص می‌ماند و اگر عکس‌ها را خیلی کوچک کنید تا فقط در یکی از لت‌ها قرار گیرد،  ممکن است تصاویر خیلی واضح نباشند.

از دیگر نکات اصلی بروشور ۳ لت این است که لتِ رویی آن باید از نظر بصری بسیار جذاب باشد که مخاطب را برای برداشتن و خواندن بروشور علاقه‌مند کند. این جاست که طراحی به موضوعی مهم تبدیل می‌شود.

علاوه بر این چون روش انتقال اطلاعات در این بروشور به صورت گام به گام است، اگر مخاطب مجاب نشود که آن را بردارد، پس اطلاعاتی هم دریافت نخواهد کرد و بروشور شما کلاً دیده نخواهد شد.

 

دیگر آن که این نوع چاپ بروشور به دلیل محبوبیت زیاد توسط شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، این مسئله باعث می‌شود که کار شما را برای دیده شدن سخت‌تر شود.

شما باید تلاش کنید تا مخاطب در میان تبلیغات دیگر، بروشور شما را هم ببیند.

کاربرد بروشور ۲ لت :

مناسب برای ارائه‌ی ساده ، راهنمای معرفی و مقایسه‌ی محصولاتی با عکس‌های بزرگ مثل ماشین، لوازم خانگی یا وسایل الکترونیکی است. بروشور دو لت دارای یک خط تا است که این خط تا ممکن است در وسط برگه یا نامتقارن باشد.

فوق‌العاده برای عکس‌های بزرگ:

بروشورهای ۲ لت به خاطر عریض بودنشان فضای بیشتری برای  ایجاد خلاقیت به طراح می‌دهند. برخلاف بروشور ۳ لت اینجا می‌توان برای چاپ بروشور حتی یک لت کامل را به عکسی بزرگ اختصاص داد یا در صفحات کنار متون از تصاویر مختلف استفاده کرد.

چاپ بروشور

 

چشمگیر بودن:

به خاطر فضایی که بروشور ۲ لت در اختیار طراح می‌گذارد، می‌توان از ایده‌های مختلف برای پر کردن و خالی گذاشتن لت‌ها استفاده کرد. این کار شاید ساده به نظر برسد اما مسئله‌ی طراحی را سخت می‌کند؛ زیرا مخاطب در برخوردی کوتاه به ‌وضوح همه‌چیز را در این لت‌های بزرگ می‌بیند.

معایب بروشورهای ۲ لت:

این نوع بروشور در سایز بزرگ چندان جالب در نمی‌آید؛ اگر چه ابعاد بزرگ‌تر لت‌ها می‌تواند فضای بیشتری برای طراحی در اختیارتان بگذارد اما ممکن است برای هر تبلیغاتی مناسب نباشد یا برای جاگیری در قفسه‌های بروشورها در هتل‌ها و مراکز دچار مشکل شود.

 

همان‌طور که می‌دانید، بروشورها نقشی اساسی و تأثیرگذار در کسب‌ و کار ایفا می‌کنند و ظرفیت بالایی برای جذب و آشنایی مخاطبان با کسب و کار شما دارند. پس یک انتخاب درست می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر تبلیغاتی خود را به بهترین شکل طی کنید.

 

 

 

این مطلب را اشتراک بگذارید.

آخرین مطالب

طراحی سایت

طراحی گرافیک مدرن از پیشرفت‌های فناوری ناشی می‌شود مانند طراحی وب سایت که شامل ایجاد صفحات وب جذاب برای کارب …

ادامه مطلب »
خانهتماس با مافروشگاهارتباط با ما