هفت پلاگین فتوشاپ برای گرافیست ها

هفت پلاگین فتوشاپ برای گرافیست ها

پلاگین (انگلیسی Plug-in ) که در زبان فارسی به آن افزونه یا افزایه می گویند، ابزارهای جانبی هستند که سازندگان نرم افزارهایی مثل فتوشاپ آن ها را در اختیار کاربران قرار می دهند تا بتوانند به وسیله آن ها از قابلیت های نرم افزار حداکثر استفاده را ببرند و به خروجی نهایی اثرشان بهبود ببخشند. اصولا همه نرم افزارهای کاربردی این امکان را دارند که بر روی آن ها پلاگین نصب شود. درواقع پلاگین ها جزئی جدایی ناپذیر از برخی نرم افزارها هستند.

جالب است که بدانید پلاگین های یک نرم افزار تنها توسط شرکت سازنده تولید نمی شوند بلکه ممکن است برای یک نرم افزار خاص، هزاران پلاگین و توسط صدها فرد یا شرکت تولید شود. این را باید بدانیم که پلاگین ها هم مراحل نصب دارند و عملکرد استفاده از پلاگین ها می تواند نتایج مختلف و متفاوتی را ایجاد کند. یکی از مهمترین کاربرد پلاگین ها بالا بردن سرعت عمل کار با نرم افزار است و از پیچیدگی کار با نرم افزار می کاهد. در طراحی تصاویر ، کارهای گرافیکی، وبسایت و حتی  برنامه های صوتی و تصویری  استفاده از پلاگین ها می تواند نتایج بسیار خلاقانه و متنوعی را به وجود بیاورد. در ادامه با هشت پلاگین فتوشاپ که بیشترین کاربرد را برای گرافیست ها دارند آشنا خواهید شد.

هفت پلاگین فتوشاپ

با وجود رقابت زیاد بین نرم افزارها، فتوشاپ هنوز هم به عنوان بهترین نرم افزار ادیت تصاویر به حساب می آید و بسیار هم پر کاربرد است. پلاگین های فتوشاپ در خلق تصاویر هنری و طراحی گرافیک می توانند بسیار خارق العاده عمل کنند. در این مطلب شما با تعدادی از پلاگین های برنامه فتوشاپ و کاربرد آن ها آشنا می شوید.

Filter Forge

یکی از پرکاربردترین پلاگین های فتوشاپ است که خود شامل یازده هزار افکت و فیلتر مختلف می باشد اما با وجود حجم زیاد افکت ها اصلا شبیه به سایر برنامه های افکت گذاری نیست. از قابلیت های خوب این پلاگین این است که علاوه بر افکت های پیش ساخته خود پلاگین، شما می توانید افکت مورد نظرتان را با تنظیماتی ساده، بسازید.

HDR Efex

یکی دیگر از پلاگین های محبوب و پرطرفدار برای ویرایش عکس است. به واسطه آن می توانید به صورت دستی در تصویر نقاط تیره و روشن عکس خود را کاملا مشخص کنید. تمامی جزئیات و امکانات برای ساختن یک تصویر HDR در این پلاگین وجود دارد که می توانید هر بخش از آن را به صورت دلخواه تغییر دهید. توسط این پلاگین می توانید تصاویری با عمق بالای HDR طراحی کنید.

پلاگین فتوشاپ
 

Alien Skin Blow Up

یک پلاگین بسیار خوب و پر کاربرد است که به کمک آن می توانید بر روی تصویرتان زوم کنید بدون اینکه حتی ذره ای از کیفیت تصویر کم بشود و یا نویزی به وجود بیاورد. بعد از استفاده از این پلاگین می توانید هرگونه تغییری که می خواهید روی تصویر خود ایجاد کنید یا به آن طرح های بیشتری اضافه کنید و به زیبایی آن بیافزایید.

Portraiture

این پلاگین منحصرا برای تصاویر پرتره است و یک روتوش راحت و بی دردسر روی چهره افراد در عکس انجام می دهد. بیشترین تمرکز این پلاگین روی پوست صورت افراد است. در واقع کار با آن، حذف سایه، لکه و یا جوش می باشد. گرچه کار بصورت دستی و مستقیما بر روی تصویر نتیجه عالی دارد اما استفاده از این پلاگین  سرعت کار را بالاتر می برد.

Alien Skin

این پلاگین تعداد زیادی افکت سینمایی را درون خود جای داده است که تصاویر را مانند فیلم ها دچار تغییراتی می کند. البته افکت های دیگری هم دارد که حتما استفاده از آن ها برای شما جالب خواهد بود. این پلاگین یکی از اولین پلاگین های فتوشاپ است که ورژن اولیه آن در سال ۱۹۹۳ رونمایی شد و از قابلیت های اصلی آن می تواند به داشتن افکت های جلوه ویژه اشاره کرد که به راحتی تصاویر ساده را به پوسترهای حرفه ای تبدیل می کند.

Topaz Re Mask

پلاگین Topaz Re Mask ابزاریست قدرتمند برای انتخاب اشیا در برنامه فتوشاپ. اینکه شما در فتوشاپ بتوانید اشیا را به شکلی دقیق انتخاب کنید یکی از توانایی های تسلط شما به این برنامه است. با استفاده از این پلاگین شما راحت تر می توانید  select انجام دهید. گاهی این کار در فتوشاپ و بعضی از تصاویر بسیار زمان بر می شود، اما با استفاده از این پلاگین دیگر نگران زمان نباشید.

پلاگین فتوشاپ

Guid Guid

این پلاگین مخصوص کسانی است که صفحه آرایی می کنند.  در صفحه آرایی ایجاد خطوط و شبکه های منظم بسیار اهمیت دارد و کاریست زمان بر. اما پلاگین Guid Guid به سادگی بر روی نرم افزارهایی گرافیکی مانند فتوشاپ، ایلستریتور و اسکچ نصب شده و در کمترین زمان ممکن انواع خطوط افقی و عمودی را ایجاد می کند.

Knockout

Knockout پلاگینی فوق العاده در انتخاب و جداسازی اجزای بسیار ظریف در عکس است. برخی اوقات برای جدا کردن تصویر یک فرد از پس زمینه، جزیئاتی مانند مو بسیار اهمیت دارد و جدا کردن موهای فرد از پس زمینه بسیار کار حساس و دشواری است. این پلاگین به صورت حرفه ای اما ساده این کار پیچیده را انجام می دهد. با آن می توانید در یک تصویر، زمینه را حذف کنید بدون اینکه دردسری در جدا کردن موهای فرد در عکس با زمینه داشته باشید. این پلاگین یکی از قدرتمند ترین پلاگین های ادیت تصاویر است.

این مطلب را اشتراک بگذارید.

آخرین مطالب

طراحی سایت

طراحی گرافیک مدرن از پیشرفت‌های فناوری ناشی می‌شود مانند طراحی وب سایت که شامل ایجاد صفحات وب جذاب برای کارب …

ادامه مطلب »
خانهتماس با مافروشگاهارتباط با ما